tirsdag 8. mars 2011

Jeg kan DØ!! Hvis jeg IKKE slutter å BLOGGE!!

HERREGUD!!! Hva skjer lizzom!!! Fikk MAIL på lørdag og har ikke våga å BLOGGE siden DA!!! Noen som sendte en MAIL til meg og skrev AT jeg kunne DØ hvis jeg ikke IKKE LA NED bloggen!!

HÆÆÆÆ???? BLE skikkelig skremt lizzom !!??!! MEN nå har jeg SNAKKA med BOBBY og han sa at Jeg ikke MÅTTE slutte å BLOGGE fordi da skjer det MED meg sånn som SKJER med dem i KENYA og det at JEG blir trua til TAUSHET eller ka dem si !!!!

Så TAR STOR SJANS nå lizzom!!!

Lasta opp BILDE av mailen min!! Måtte SENSURERE den som sendte fordi BOBBY sa at det var ULOVLIG med uthenging på BLOGG!!

40 kommentarer:

  1. Godt at du er tilbake Pernille. Vi har ventet hele helga på at du skulle skrive...

    SvarSlett
  2. Bare videresend trusselmailen til Politiet så ordner det seg nok, og du kan fortsette å blogge...

    SvarSlett
  3. Jeg er motstander av bloggen din, men jeg kan love deg at jeg ikke har sendt en slik mail. Jeg er enig i at sånn er ufint, selv om det var gode råd om å legge ned bloggen.

    SvarSlett
  4. Dette må du anmelde ! Herregud hva skjer med folk da? Utrolig hva sjalusi og misunnelse kan føre til..
    Glad for å se at bloggen ikke er stengt, ble skikkelig forbanna ei stund der, vi har da ytringsfrihet i landet! Og den GJELDER ALLE HELENE OG ASTRID.
    LEAVE PERNILLE ALONE :=)

    SvarSlett
  5. Har vi ytringsfrihet i Norge fremdeles eller ikke, mange ganger begynner jeg å tvile. Fint at du ikke lar deg skremme Pernille.

    SvarSlett
  6. Se her Pernille;
    https://tips.kripos.no/cmssite.asp?c=1&nm=0&menu=1

    SvarSlett
  7. Godt du ikke har daua og kommet tilbake :)

    Tidenes beste blogg!

    SvarSlett
  8. Ikke la deg skremme av brødhuer som skriver trusselbrev.

    Du er verdens beste blogger, mitt lyspunkt i hverdagen! <3

    SvarSlett
  9. Det er lett å spore emailen. Gå inn på headeren og finn IP-adressen. Så anmelder du saken og fortsetter å blogge.

    Uansett hva folk sier, så har du allerede vunnet og nådd fram med det du vil si.

    Det Lise sier om ytringsfrihet er helt korrekt, og Helene og Astrid forstår ikke hvor viktig det prinsippet er, og det er synd de ikke har følt på kroppen hva ytringsFORBUD egentlig har. At de vil tie noen som holder seg innenfor ytringsfrihetens grenser, sier bare noe om hvor bortskjemte og naive de er. De aner ikke hva de egentlig forsøker å gjøre når de vil munnbinde Pernille. Det er groteskt.

    Anmeld dette.

    SvarSlett
  10. gratulerer med 8. mars!

    SvarSlett
  11. Glemte du at advokaten skulle ha betalt Helene? Eller hva skjedde med at dere hadde "fått stengt bloggen"..?

    Godt at du er tilbake Pernille! ;)

    Rart hvordan folk reagerer på mailer som sier at du skal dø, når du har fått samme type trussel ørten hundre ganger i kommentarfeltet?

    Det er ingen som ønsker deg død må du skjønne, divaene har bare litt snevert ordforråd og kjenner ikke til andre kraftuttrykk en "dø" og "hore".
    Egentlig er det ganske synd på dem, disse misunnelige drittungene.. plutselig må de ut i det virkelige livet, gjett om de blir sJoKKskaDD!! :D

    Heia Snille Pernille!

    SvarSlett
  12. Anonym rett over: Det er forskjell på idiotiske kommentarer i feltene under et innlegg og private trusler på email, der vedkommende hinter om at han/hun vet hvor du bor.

    Vedkommende bør være nervøs akkurat nå, hvis Pernille ønsker å gå videre.

    SvarSlett
  13. Ikke det at jeg tror Pernille er spesielt nervøs for denne emailen. Tror vedkommende ler og morer seg. men likevel fortjener den naive, bortskjemte forfatteren av trusselmailen en liten smekk. For slikt er ulovlig, smakløst og groteskt. Bortskjemte divaer fortjener å få smekk når de trår over streken, og de skal ikke tro at de kan ture fram akkurat som de vil - slik de er vant med hjemmefra og i venneflokken. En dag tar virkeligheten dem igjen.

    SvarSlett
  14. Helt Riktig Fjonsen ! :=)

    SvarSlett
  15. "Fjonsen sa...
    Anonym rett over: Det er forskjell på idiotiske kommentarer i feltene under et innlegg og private trusler på email,....

    8. mars 2011 13:59 "

    Nei, jeg synes ikke det er så stor forskjell. Pernille har ved fler anledninger fått kommentarer om at hun ønskes død, fortjener å dø osv. I tillegg til andre svært grove fornærmelser.
    Jeg synes det er horribelt at folk kan ture fram på denne måten uten at det blir tatt tak i og at det ikke reageres før man mottar mail.

    JA, jeg er enig i at det bør anmeldes, men jeg synes IKKE det er "mer greit" at drittunger bedriver offentlig drittkasting og trakassering.

    SvarSlett
  16. Nei det er heller ikke greit - det er jeg helt enig i. Men jeg kan forstå at det er lettere å føle en personlig henvendelse mer seriøst enn kommentarer under et innlegg - spesielt siden vi vet hvordan internett har blitt og hvor lett det er å gjemme seg bak tastaturet.

    SvarSlett
  17. Bobby har helt rett, ikke la deg trues til taushet!

    SvarSlett
  18. JA pernille dette bør etterforskes av politiet... samtidigt må man undres, behøver man virkelig skjule en eepost adress? er det det samme som å gi fullt navn? om man missliker en blogger eller en annen nett person og på død og liv føler at man må uttrykke det i skrivd form, så ungå å kom med trusler. det går faktisk an å skjelle ut noen eller noe på en humoristisk måte.

    stå på pernille....

    SvarSlett
  19. TVNorge stjeler historier fra bloggen din! Du skrev om ditt døde hamster og noen uker senere så skriver Tullebloggen til Kine i forbindelse med tvprogrammet Kongsvik om akkurat det samme!

    SAKSØK!!

    SvarSlett
  20. HA HA, Ja ser ut som Norge har stjelt ideer fra bloggen din!! PATETISK!!

    SvarSlett
  21. TVNORGE mente jeg!!

    SvarSlett
  22. Hmmm, ja ja. Først så skriver Snille Pernille om døde hamster osv, så gjør TvNorge det samme i sin tulleblogg noen uker senere! Stjeler historiene dine Penille ;)

    Nesten litt smakløst!

    SvarSlett
  23. LOL!

    Godt jobba når til og med TVNorge plukker ideer fra bloggen din! TVNorge burde ansette deg istedet!

    SvarSlett
  24. Snille Pernille bloggen er gjennomført bra!! Synd hvis de store gutta stjeler ideer fra denne sjarmerende lille bloggen.

    SvarSlett
  25. Dette her må da være kødd? Ingen som skriver på den måten med mindre de ønsker oppmerksomhet på en negativ måte. Det er uansett ingen bilder på denne bloggen, så det er lett å fake. Om det er ekte, da skal jeg innrømme at jeg er sjokka.

    SvarSlett
  26. vel de kan stjele så mye de vil... det går jo på dato alt som pernille skriver...

    SvarSlett
  27. Jeg har sjekka og er ikke i tvil. TV Norge og seefood stjeler ideer fra pernillebloggen! Først så skriver Pernille om sitt døde hamster og noen uker etterpå gjør TV Norge det samme. At det går an!

    SvarSlett
  28. Pernille, når får du oppmerksomhet ihvertfall. Når til og med Seefood tvnorge stjeler historiene dine!! LOL

    ;)))

    SvarSlett
  29. jepp kopiere så det blåner... men vi vet hvor landet ligger med datoene... stå på pernille, saksøk gjengen he he he. vitner egentlig litt om lavpanna hjernedød tenking på de som må kopiere andre... er kansje greit de har pernille å ty til når de ikke finne på noe annet å skrive om....


    torsdag 20. januar 2011
    Hamsteret mitt har DAUA!!!
    http://snillepernille.blogspot.com/2011/01/hamsteret-mitt-har-daua.html

    4 mars TV norge seriens blogger.
    http://kineflatland.blogg.no/1299238942_life_is_not_a_dance_o.html?c=1299693749492

    dato: 16.feb.2011 | tid: 17:27 | skrevet av: Andrea Badendyck ©
    også om en hamster
    http://andreabadendyck.blogg.no/m_022011.html

    SvarSlett
  30. Å kalle det "stjeling" av historier er vel kanskje å dra den litt langt. Kinebloggen er en parodi på rosablogger, og kanskje også en parodi på denne bloggen (som jeg igrunn tviler på er ekte). Poenget med parodier er å fremstille originalen på en "dum" og morsom måte. Det har de fått til.

    Å hisse seg opp over "idéstjeling" er unødvendig bruk av tid, folkens. Da kommer dere til å få mye å gjøre utover.

    SvarSlett
  31. Kinebloggen som er et markedsføringsopplegg for et drittkjedelig tvprogram kan ikke måle seg med denne bloggen uansett :)) Uansett om de stjeler ideer eller ikke.

    SvarSlett
  32. Kinebloggen = Kun markedsføring

    Pernillebloggen = Ja, hvem vet - men utrolig fascinerende :))

    SvarSlett
  33. Skriv mer Pernille !!

    Savner dine Bobby historier og alle de rare folka du treffer ;))) LOL!!

    SvarSlett
  34. Ja Skriv mer :D

    SvarSlett
  35. Anonym sa; "Å kalle det "stjeling" av historier er vel kanskje å dra den litt langt. Kinebloggen er en parodi på rosablogger,...

    Å hisse seg opp over "idéstjeling" er unødvendig bruk av tid, folkens. Da kommer dere til å få mye å gjøre utover.

    9. mars 2011 19:30 "

    Pernillebloggen er jo nettop en parodi på rosablogger, man behøver ikke være rakettforsker for å se det. Å forsyne seg av/ stjele andres "vitser" blir bare dumt, skal man parodiere noen burde man finne ORIGINALER for så å omskrive/parodiere.

    Klart man kan hisse seg opp over idèstjeling.. det er ulovlig ifht åndsverksloven. La den som fortjener det få æren!

    SvarSlett
  36. Ideer beskyttes ikke av åndsverksloven. Den omfatter et verks uttrykk - dvs. utformingen. La dette ikke bli for dumt. At det i visse tilfeller er uetisk å stjele ideer, er en annen ting. Men det er umulig å ikke stjele og gjenbruke ideer - bevisst og ubesvisst - både av forfattere, kunstnere og musikere mm. Utformingen, derimot, kan åpenbart stjeles.

    SvarSlett
  37. For alt man vet kan "pernille" være en kongsvik-figur, en "test-blogg".. ser jo også at ene "veninda" til Kine heter pernille.

    SvarSlett
  38. Helt garantert ikke en testblogg. Denne bloggen er gjennomsyra med gjennomtenkte tekster og et hav av svart humor, sarkasme og ironi. Denne Kinebloggen er bare noe markedsføringsopplegg med ganske kjedelige fjastekster. Kan ikke sammenlignes disse to bloggene. Pernillebloggen er i særklasse genial etter min mening!

    SvarSlett
  39. Selv om det er bare tull, så er bloggen din jævla drøy til tider. Men dødstrusler fortjener man ikke.

    SvarSlett